10 sposobów by spalić więcej kalorii

Tagi

,

Staramy się regularnie ćwiczyć, przestrzegamy podstawowych zasad racjonalnej diety, jednak nie jesteśmy zadowoleni z efektów. Zastanawiamy się w jaki sposób spalać kalorie szybko i skutecznie, a w konsekwencji osiągnąć swój cel.

Przedstawię Wam 10 trików, które pozwolą Wam spalić dodatkowe kalorie. Nieważne czy dopiero zaczęliście trenować, czy też ćwiczycie od dłuższego czasu- te proste techniki mogą pomóc przyspieszyć utratę masy ciała. Dzięki kilku prostym sposobom poprawicie swój metabolizm i zaczniecie spalać dodatkowe kalorie.

1) Ćwicz dodatkowo 10 minut każdego ranka

Zamiast wylegiwać się w łóżku, wstańmy 10 minut wcześniej i wykonajmy ćwiczenia (rozciąganie, pompki) lub wyjdźmy na krótki spacer. W zimie metabolizm zwalnia dlatego, że mniej się ruszamy. Poranek to dobry czas, aby „rozpędzić” przemianę materii na cały dzień. Chwila aktywności fizycznej na samym początku dnia przyspieszy nasz metabolizm i- co najważniejsze- poprawi nastrój. Tygodniowo możemy spalić nawet aż 275 kalorii.skakanka

2) Skoki na skakance zamiast kawy

Zamiast porannej kawy wyjmijmy z szafy skakankę i ćwiczmy przez co najmniej 10 minut. Podniesienie tętna i utrzymywanie go na wysokim poziomie pomoże nam spalić zbędne kalorie. Przez 30 minut energicznych skoków możemy spalić od 200 do 400 kalorii (zależnie od naszej wagi i tempa powtórzeń). Nawet kilka minut intensywnych skoków przyspieszy nasz metabolizm. Dodatkowo taka porcja ćwiczeń doda nam o wiele więcej energii niż filiżanka mocnej kawy.

3) Wydłuż czas treningu aerobowego

Jeśli regularnie trenujemy aeroby, powinniśmy wydłużyć przynajmniej dwie sesje o dodatkowe 10 minut. Różnice w ilości spalanych kalorii w ciągu tygodnia będą znaczne, a my dodatkowo poprawimy swoją kondycję. Postarajmy się co jakiś czas zwiększać obciążenie treningu (np. prędkość ćwiczeń na maszynie aerobowej). Wydłużenie treningu na automatycznej bieżni o 30 minut tygodniowo pozwoli spalić dodatkowe 400 kalorii.

4) Zwiększ obciążenie w treningu siłowym

Przy podnoszeniu cięższych ciężarów doprowadzamy do większego rozpadu białka w mięśniach, dzięki czemu organizm musi zużywać więcej do naprawy i jego odzyskiwania. Zwiększając obciążenie w trakcie treningu siłowego spalamy ok. 25% więcej kalorii.

5) Zastosuj interwały

Trening interwałowy prowadzi do spalenia nawet do 3 razy większej ilości tkanki tłuszczowej w połowie krótszym czasie, a także podnosi tempo przemian metabolicznych w dużo większym stopniu niż klasyczny trening aerobowy. Trening interwałowy polega na przeplataniu krótkich okresów bardzo intensywnego wysiłku (przy wysokim tętnie w granicy 90-100%) krótkimi okresami umiarkowanego wysiłku (55-65% maksymalnego tętna). Możemy go wykonywać na niemal każdej maszynie aerobowej: rowerku stacjonarnym, orbitreku, wioślarzu, bieżni, stepperze, oraz przy tradycyjnych ćwiczeniach, tj. biegi, pływanie, wiosłowanie.
W miarę przyzwyczajania się do takiego typu ćwiczeń możesz zacząć stopniowo wydłużać czas intensywnego wysiłku. Pamiętaj: NIGDY nie zaczynaj ćwiczeń od interwałów, bo trening najzwyczajniej nie spełni Twoich oczekiwań i okaże się bezowocnym wysiłkiem. Ilość spalonych kalorii – od 300 do 450 w 45 minut

6) Zmień sprzęt lub ćwiczenie

Nie ograniczajmy się tylko do jednej aktywności czy jednego urządzenia. Nawet jeśli przyzwyczailiśmy się już do ćwiczeń na rowerku stacjonarnym, kilka treningów tygodniowo poświęćmy na ćwiczenia np. na stepperze lub twisterze.

7) Pamiętaj o rozciąganiu

Nie ignorujmy rozciągania (stretchingu) w swoim treningu. Rozciąganie zachowuje elastyczność mięśni, pomaga przygotować je do ćwiczeń. Pozwala również na szybszą regeneracje, co nie zostaje bez wpływu przy spalaniu kalorii.

8) Ćwicz w odzieży przyspieszającej utratę wagi

Spodenki sauna przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej. Dzięki temu, że ciepło wydzielane podczas ćwiczeń przez człowieka nie wydostaje się na zewnątrz powstaje efekt sauny. Spodenki przyspieszają pocenie, zwiększają wydzielanie wody i szkodliwych toksyn podczas normalnej aktywności fizycznej, co jeszcze bardziej poprawia efektywność ćwiczeń. Nie ważne czy wykonujemy aeroby, ćwiczenia siłowe czy zwykłą gimnastykę- spodenki możemy nosić nawet podczas zwykłych prac domowych.

9) Pij schłodzoną wodę

Cztery szklanki zimnej wody dziennie przyspieszają metabolizm tak, że organizm spala o 50 kalorii więcej niż zazwyczaj. Niemieccy naukowcy dowiedli, że dzieje się tak, bo zanim organizm wchłonie zimną wodę do tkanek, musi ją podgrzać do temperatury ciała. Potrzebuje do tego o wiele więcej energii niż wtedy, gdy pijemy już ciepły napój. Aby ją wytworzyć, metabolizm musi przyspieszyć, dzięki temu tłuszcz jest spalany szybciej. Niezależnie czy ćwiczymy na dworze czy w domu, popijając chłodną wodą zarówno przed jak i podczas wysiłku  pomagamy zachować niższą  temperaturę  swojego ciała i tym samym podwyższamy spalanie kalorii.

10) Słuchaj swojej ulubionej muzyki podczas treningu

W trakcie treningu załóżmy na uszy słuchawki i włączmy swoją ulubioną muzykę. Szybko się zrelaksujemy i przestaniemy myśleć o zmęczeniu i czasie, który Ci pozostał do końca treningu. Muzyka doda nam energii i pozwoli wydłużyć czas treningu nawet o 20%.

Na koniec zdradzę Wam swój sposób na szybsze spalanie kalorii i poprawę nastroju w zimowe wieczory. Potrzebne Wam będą: 1 tabliczka gorzkiej czekolady (min. 50%kakao), ok. 1,5 szkl. mleka, chilli, cynamon, cukier brązowy (do smaku).
Przygotowanie: tabliczkę połam na małe kawałki i wrzuć do rondelka. Dodaj przyprawy. Czekolada powinna topić się na bardzo małym ogniu (tak aby się nie przypaliła). Kiedy się rozpuści, powoli wlej podgrzane mleko do garnuszka, cały czas mieszając, aby nie powstały grudki. Napój powinien mieć konsystencję rzadkiej śmietany. W razie potrzeby możecie dodać więcej czekolady, mleka i dosłodzić do smaku brązowym cukrem. Pycha…

Dla mnie- CUDO!

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdki (2 głosów, średnia: 3,00 na 5)
Loading ... Loading ...

Podobne artykuły:

Dodaj komentarz

Najnowsze wideo

Polecane artykuły

Kalendarium

Grudzień 2017
P W Ś C P S N
« paź    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031