7 potężnych grzechów treningowych

Tagi

,

Każdy przechodził w swoim życiu okres, w którym popełniał najwięcej błędów. Większość z nich wspominamy dzisiaj z uśmiechem na twarzy… Jesteśmy starsi i dojrzalsi, wydaje nam się, że nasza nieomylność i doświadczenie pomogą nam w drodze do sukcesu. A co, jeśli zupełnie nieświadomie, popełniamy wciąż te same błędy, np. w trakcie ćwiczeń aerobowych, treningu rekreacyjno- sportowego czy ćwiczeń siłowych? Po jakimś czasie, zniechęceni i rozczarowani brakiem pożądanych efektów rezygnujemy z ćwiczeń. Tymczasem trening nigdy nie będzie skuteczny, jeśli będziemy powtarzać wciąż te same błędy. Dlatego, aby ułatwić drogę do wymarzonego celu wskażę Wam  najczęściej popełniane błędy.  Poznajcie siedem grzechów głównych treningu:

1. Brak jasnego celu.

Musimy wyznaczyć sobie konkretny cel. Pragnienie pięknej, szczupłej i ładnie wyrzeźbionej sylwetki to za mało. Nasz cel jest zbyt ogólny, dlatego ciężko będzie określić to, czy już udało nam się go osiągnąć. Pamiętajmy, że tylko precyzyjnie określony cel ujęty w ścisłe ramy czasowe, przyniesie nam pożądany rezultat. Zastanówmy się na czym zależy nam najbardziej (czy chcemy schudnąć czy może rozbudować masę mięśniową) i jakie partie ciała chcemy trenować. Dopiero później zaplanujmy dokładnie swój trening.

2. Brak koncentracji

Do prawidłowego wykonywania ćwiczeń potrzebna jest koncentracja. Przypomnijmy sobie, jak często w trakcie treningu zdarzyło nam się myśleć o czymś zupełnie innym. Tymczasem maksymalna koncentracja na własnym treningu zapewnia optymalne wykonywanie ćwiczenia. Odizolujmy się myślami od pracy, obowiązków, a skoncentrujmy na treningu.

3. Brak systematyczności

To chyba największy grzech treningowy. Na początku ćwiczymy często i z wielkim zapałem. Po jakimś czasie ochota do ćwiczeń ulatuje, a my coraz częściej szukasz wymówki. Obarczeni codziennymi obowiązkami tracimy ochotę na regularny trening i odkładamy ćwiczenia na później.

4. Wykonywanie ciągle tych samych ulubionych ćwiczeń

Aby treningi dawały nam konkretne wyniki, trzeba je systematycznie zmieniać- na początku zmiany wprowadzamy rzadziej, w miarę wydłużania stażu treningowego- zmiany trzeba wprowadzać coraz częściej.

5. Złe wykonywanie ćwiczeń z dużym obciążeniem.

Kto z nas nie marzy o szybkich efektach? Od razu, bez odpowiedniej rozgrzewki, zaczynamy zbyt intensywne ćwiczenia- w konsekwencji szybko się męczymy, a trening jest po prostu nieefektywny. Pamiętajmy, że nie zawsze więcej znaczy lepiej. Obciążenie powinniśmy zwiększać  stopniowo, upewniając się, że nasz trening wykonywany jest prawidłową techniką. Zbyt duże obciążenie przy źle wykonywanych ćwiczeniach nie przyniesie rezultatów.

6. Nieodpowiednia rozgrzewka lub jej brak

Bez odpowiedniej rozgrzewki nasze ciało po ćwiczeniach będzie obolałe. Poza tym narażamy się na zerwanie lub nadwerężenie mięśni. Warto poświęcić 5-10 minut na rozgrzewkę, która odpowiednio rozgrzeje mięśnie i uchroni przed poważnymi kontuzjami.

7. Nieodpowiednia dieta

Jest to poważny grzech popełniany podczas treningu. Często rozpoczynając ćwiczenia, przechodzimy na drakońską dietę w nadziei, że trening przyniesie jeszcze lepsze skutki. Nic bardziej mylnego. Szybka dieta jest po pierwsze niebezpieczna, po drugie- tylko czasowo skuteczna. Wystarczy zmiana swoich nawyków żywieniowych- musimy jeść częściej i mniej (4-5 posiłki bogate w odżywcze składniki z pewnością wystarczą). Pamiętajmy, że odstawienie mięsa przy częstych treningach jest niewskazane. Aby dostarczyć swojemu organizmowi białka w postaci mięsa, a także ryb i jajek.

To tylko niektóre z najczęściej popełnianych błędów treningowych. Ich lista jest bardzo, bardzo długa. Unikając tych siedmiu najważniejszych, które wymieniłam, na pewno uatrakcyjnimy nasz trening, a co najważniejsze- wpłyniemy na jego skuteczność.

Powodzenia!

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdki (5 głosów, średnia: 5,00 na 5)
Loading ... Loading ...

Podobne artykuły:

Dodaj komentarz

Najnowsze wideo

Polecane artykuły

Kalendarium

Wrzesień 2017
P W Ś C P S N
« paź    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930