Chudnij na okrągło- ćwiczenia z piłką Body Ball

Piłki zawsze kojarzyły mi się z gimnastyką dla kobiet ciężarnych. W myśl zasady „ćwicz za dwoje”, sama będąc w zaawansowanej ciąży, zaczęłam zastanawiać się nad zajęciami w klubie fitness lub wykonywaniem ćwiczeń w domu. Niestety, w głowie przyszłej mamy kłębi się gąszcz myśli. Skończyło się więc tylko na niezrealizowanym postanowieniu, a planowany zakup piłki Body Ball przegrał w konfrontacji z akcesoriami niemowlęcymi, które na liście moich zadań stały się, bezkonkurencyjnie, numerem 1.

Ćwiczenia z piłką to wspaniała forma aktywności fizycznej nie tylko dla przyszłych mam. Z pewnością Ci, którzy choć raz byli w fitness klubie słyszeli o zajęciach z wykorzystaniem piłki. Od czasu narodzin mojej pociechy minęło już naprawdę dużo czasu, a popularność zajęć z piłką gimnastyczną nie maleje. Wręcz przeciwnie- już niemal w każdym klubie fitness znajdziemy zajęcia z piłkami.  Skąd tak wielka popularność tych ćwiczeń?

Myślę, że ich największą zaletą jest możliwość  rozwoju sprawności całego organizmu lub tylko wybranych partii ciała, najbardziej problematycznych dla każdej kobiety, czyli  np. brzucha, bioder i pośladków.

Oto podstawowy zestaw ćwiczeń z piłką Body Ball, które możemy wykonać w domu:

1. Ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha

Połóż się na plecach. Zegnij nogi w kolanach, rozstaw je lekko. Podudzia lekko podeprzyj o piłkę. Dłonie wsuń pod głowę, skieruj łokcie na zewnątrz i wydychając powietrze, unieś głowę oraz barki lekko w górę, naciskając piłkę nogami. Wytrzymaj tak przynajmniej kilka sekund. Następnie, robiąc wdech, powróć do pozycji wyjściowej.

2. Ćwiczenia modelujące zewnętrzne partie ud

Połóż się bokiem na piłce, kolana oprzyj o podłoże. Powoli unieś wyprostowaną nogę do góry, tak abyś poczuła napięcie w udach. Wytrzymaj tak przynajmniej kilka sekund, następnie opuść nogę. Potem połóż się na piłce na drugim boku i wykonaj ćwiczenie drugą nogą.

3. Ćwiczenia mięśni  wewnętrznych partii ud

Usiądź na piłce. Rozstaw nogi, tak by przylegały do powierzchni piłki w jej najszerszym punkcie. Napnij mięśnie brzucha, wyprostuj plecy, ściągnij łopatki. Ściśnij piłkę kolanami, tak by poczuć napięcie wewnętrznych mięśni ud.

4. Ćwiczenia wzmacniające mięśnie nóg i pośladków (sprawdź video)

Połóż się plecami na piłce, tak aby głowa i łopatki dotykały jej powierzchni. Pośladki powinny znaleźć się poza powierzchnią piłką. Nogi trzymaj ugięte w kolanach, stopy ustaw równolegle do siebie. Opuść lekko biodra, a następnie unieś je i mocno napnij pośladki. Wróć do pozycji wyjściowej.

5. Ćwiczenia mięśni klatki piersiowej i ramion (sprawdź video)

Połóż się na brzuchu na piłce. Następnie przeturlaj się na niej, tak aby dłonie były oparte o podłoże. Kolana powinny pozostać na piłce. Głowa, tułów i nogi muszą być w jednej linii. Powoli, uginając łokcie, staraj się opuścić klatkę piersiową tuż nad podłoże.

6. Ćwiczenie relaksujące

Połóż się na brzuchu na piłce. Tułów, ramiona i uda ułóż jak najwygodniej. Przedramiona oprzyj o podłoże. Rozluźnij całe ciało i spróbuj lekko się kołysać na piłce. Pozostań w tej pozycji 2 minuty. Poczujesz się odprężona i zrelaksowana. Polecam powtarzanie tych ćwiczeń także pomiędzy ćwiczeniami wzmacniającymi.

Ćwiczenia z piłką Body Ball to prosta gimnastyka, kształtująca sylwetkę, wzmacniająca wytrzymałość całego organizmu, trenująca równowagę, a do tego – bardzo przyjemna. Jeśli nie macie czasu na ćwiczenia, zamiencie krzesło biurowe na piłkę. Żeńska część zespołu Fitbay postanowiła sprawdzić czy wielogodzinne siedzenie rzeczywiście przynosi rezultaty. Wszystkim niedowiarkom odpowiadamy- tak, naprawdę warto.

Samo siedzenie na piłce gimnastycznej daje efekty- wzmacnia mięśnie brzucha oraz grzbietu, a także stabilizuje kręgosłup. Wbrew pozorom- utrzymanie równowagi na początku wcale nie jest takie łatwe. Przez to, że piłka reaguje automatycznie na każdy nasz ruch, mięśnie są aktywne przez cały czas. Z czasem nabieramy wprawy i przyzwyczajamy się. Pozytywne działanie piłki gimnastycznej polega na tym, że unikamy jednej statycznej pozycji, która najczęściej jest powodem bólów krzyża, na rzecz ciągłych zmian (bujania, podskakiwania czy po prostu zmiany pozycji- nogi w przód, na boki itd.). Dzięki temu zmniejszamy także monotonię pracy przy komputerze.

Zachęcam wszystkie kobiety (nie tylko te w ciąży) do ćwiczeń z piłką.  Nie ma chyba podobnej aktywności, która przynosi tak dużo radości:)

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdki (3 głosów, średnia: 4,33 na 5)
Loading ... Loading ...

Podobne artykuły:

Jeden komentarz dla “Chudnij na okrągło- ćwiczenia z piłką Body Ball”

  1. marcus pisze:

    Super sprawa. Wydaje mi się, że jeżeli dzieci chcą np. długo oglądać telewizję czy siedzieć przy komputerze to nie powinno im się pozwalać się siedzieć na krześle tylko właśnie na takiej piłce. Ona wprost zmusza do prostego siedzenia i jest przyjemne z pożytecznym. Pożytecznym również dlatego, że dziecku szybciej znudzi się gapić w komputer i wtedy możemy zapędzić go do nieco większego ruchu czy po prostu gimnastyki. A jeżeli nawet mu się to nie znudzi to wykształtuje sobie przynajmniej kręgosłup. Czy tak czy tak będzie dobrze.


Dodaj komentarz

Najnowsze wideo

Polecane artykuły

Kalendarium

Wrzesień 2017
P W Ś C P S N
« paź    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930