Ćwiczenia na mięśnie brzucha

„Jak spalić tłuszcz z brzuszka?”-  to pytanie zadaje sobie wiele kobiet. Większości wydaje się, że dzięki codziennym brzuszkom uda się rozprawić z problemem. Tymczasem fakty są zaskakujące- amerykańscy naukowcy twierdzą, że aby stracić pół kilograma tłuszczu, trzeba naraz wykonać 250 tys. „brzuszków”.  Mimo, iż przytoczone tezy brzmią niedorzecznie to musimy wiedzieć, że faktycznie- same brzuszki niewiele nam pomogą. Nie liczmy na to, że wykonując w nieskończoność jedno ćwiczenie uda nam się pozbyć dużej ilości tłuszczu. Pamiętajmy- brzuszki mogą jedynie ładnie wyrzeźbić nasz brzuch ale nie spalą tłuszczu, który go pokrywa.

 

plaski brzuch

Jakie są najlepsze sposoby na usunięcie zbędnego tłuszczu i osiągnięcie upragnionego płaskiego brzucha?
Aby osiągnąć płaski brzuch powinniśmy zastosować kombinację ćwiczeń kardio (aerobowych) wraz z ćwiczeniami mięśni brzucha. Przykłady ćwiczeń kardio to: jazda na rowerze, bieganie, pływanie, ćwiczenia na orbitreku, stepperze, twisterze czy aerobik na stepie. Każde z tych ćwiczeń pomoże Wam w spalaniu kalorii. Dodatkowo, podczas ćwiczeń cardio możemy stosować trening interwałowy, który zmaksymalizuje efekty i urozmaici nasz trening.

Ćwiczenia cardio zwiększają metabolizm nawet do 24 godzin po treningu. Wybierzmy ćwiczenie, które sprawia nam największą przyjemność i ćwiczmy je 30-60 minut po 3 razy w tygodniu. Stosowanie tych ćwiczeń wraz ze zdrowym odżywianiem oraz zastosowaniem kilku prostych ćwiczeń na mięśnie brzucha aby je wyrzeźbić to najlepszy sposób na płaski brzuch.
Ćwiczenia mięśni brzucha powinny angażować mięśnie proste, skośne oraz mięsień poprzeczny brzucha. Przerwa pomiędzy treningami powinna wynosić, co najmniej 48 godzin.


Oto kilka prostych ćwiczeń na mięśnie brzucha:

Ćwiczenie 1
Usiądź na podłodze i podeprzyj się z tyłu na lekko ugiętych rękach. Następnie unoś pięty nad podłoże (nogi zgięte w kolanach) i prostuj nogi do góry, po czym wracaj do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie wykonuj tak, jakbyś się bujała.

Ćwiczenie 2
Połóż się na podłodze na plecach (najlepiej na czymś miękkim), ręce wyciągnij za głowę. Wyprostuj nogi , kolana muszą być proste. Podnoś nogi aż utworzą z podłogą kąt około 30 st. w tej pozycji wykonaj ok. 10 wdechów. Później podnieś nogi wyżej- tak, aby utworzyły kąt z podłogą kąt 60 st. Wykonaj w tej pozycji ok. 10 wdechów. Następnie podnieś wyprostowane nogi do góry- tak, aby utworzyły z podłogą kąt 90 st. W tej pozycji wytrzymaj ok. 20-30 wdechów. Po wykonaniu ćwiczeń spokojnie opuść ciągle wyprostowane nogi.

Ćwiczenie 3
Potrzebny Ci będzie mebel, siądź na nim w szerokim rozkroku, mając wyprostowane plecy z dłońmi splecionymi z tyłu szyi. W tej pozycji wykonuj bardzo głębokie skłony do przodu (jak najniżej podłogi), powoli wyprostuj się i powtórz ćwiczenie 10-15 razy. Skłony tego typu doprowadzą do zmniejszenia nadmiaru tłuszczu z górnej części brzucha.

Ćwiczenie 4
Stań w lekkim rozkroku, jedno ramię połóż na brzuchu, a drugie wyciągnij wyprostowane jak najwyżej do góry i wykonuj lekki skłon w bok. Podczas wykonywania ćwiczenia nie odrywaj stóp od podłoża. Powtórz ćwiczenie, robiąc to samo na drugą stronę dopiero wtedy, gdy poczujesz napięcie mięśni.

Ćwiczenie 5
Stań w rozkroku, na lekko ugiętych kolanach, spleć dłonie nad głową i wykonuj głęboki skłon w bok nie skręcając tułowia. W pozycji końcowej możesz pogłębić skłon.

Ćwiczenie 6 (na twisterze)
Rób skręty na twisterze na ugiętych kolanach, z biodrami wysuniętymi do przodu i plecami nieco odchylonymi do tyłu. Musisz pozostać w miejscu, twarzą ciągle zwrócony do przodu. Skręt wykonują tylko środkowe partie ciała. Biodra mają być wypchnięte do przodu, a tułów odchylony w tył o 15 stopni. Rób skręty raz w jedną, raz w drugą stronę.

Jeśli nasz trening ukierunkowany jest na spalenie tkanki tłuszczowej i wyrzeźbienie brzucha, powinniśmy wykonywać ćwiczenia przed treningiem cardio. Zostawiając ćwiczenia brzucha na koniec dużo ryzykujemy. Po treningu zazwyczaj czujemy się już zmęczeni i  nie przykładamy się do ćwiczeń mięśni brzucha.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdki (4 głosów, średnia: 4,75 na 5)
Loading ... Loading ...

Podobne artykuły:

Dodaj komentarz

Najnowsze wideo

Polecane artykuły

Kalendarium

Maj 2017
P W Ś C P S N
« paź    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031