Ćwiczenia na szczupłe nogi

Tagi

, ,

Niestety nie każda z nas może  pochwalić się nogami a’ la Justyna Steczkowska czy Heidi Klum. Często widzimy w nich tysiąc mankamentów- za grube, za krzywe, za krótkie, z pajączkami, cellulitem…. Tymczasem nie muszą być bardzo szczupłe, ważne są ich proporcje i kształt, a nad nimi można popracować.

nogi

Zamiast więc skarżyć się na niesprawiedliwość losu, pomyślmy raczej o tym, jak je upiększyć. Jeśli wydaje nam się, że najlepsze antidotum na nasze nogi znajdziemy w najbliższym sklepie kosmetycznym- jesteśmy w błędzie. Żaden balsam z najwyższej półki nie rozwiąże naszych problemów. Kluczem do sukcesu- nieziemsko zgrabnych nóg- są systematyczne ćwiczenia.

Musimy jednak zdać sobie sprawę z tego, że utrata tłuszczu z jakichkolwiek partii ciała wymaga czasu. Tłuszcz jest rozłożony po całym ciele, więc jeśli nie mamy swojej sylwetce do zarzucenia nic poza nogami to właśnie na nich powinnyśmy skupić swoją uwagę i skoncentrować trening. Nie spodziewajmy się natychmiastowych efektów, niestety- w przypadku odchudzania i modelowania nóg- musimy uzbroić się w naprawdę dużą cierpliwość. Każdy wysiłek zostanie nagrodzony w postaci kuszących, zgrabnych nóg i już w nadchodzącym sezonie urlopowym z dumą wyjdziemy na plażę i przyciągniemy spojrzenie każdego mężczyzny.

Ćwiczenia na spalanie tłuszczu:

  • ćwiczenia na skakance to najprostsze ćwiczenia aerobowe. Największą ich zaletą jest to, iż podczas skakania możemy spalić bardzo dużo kalorii (1000 kalorii w ciągu godziny!). Jest to znakomity sposób na spalanie tłuszczu z ud. Skakanie może być rozgrzewką przed innymi ćwiczeniami lub też może kończyć trening. Musimy pamiętać o odpowiedniej pozycji- plecy muszą być proste, a nogi lekko ugięte w kolanach- to zamortyzuje wstrząsy.
  • ćwiczenia na stepperze mają doskonały wpływ na nasze łydki, uda i pośladki. Jeżeli zależy nam na pozbyciu się zbędnych kilogramów z tylnej części ud ćwiczenia powinniśmy wykonywać z lekkim przeniesieniem ciężaru ciała do tyłu. Aby pracowały uda i pośladki musimy kłaść nacisk na pięty i starajmy się stać prosto, nie pochylajmy się do przodu.  Spalanie tkanki tłuszczowej zaczyna się po ok. 20 minutach marszu przy szybkim tempie. Im dłużej ćwiczymy, tym więcej spalamy i wydalamy metabolitów z organizmu.
  • ćwiczenia na orbitreku (trenażerze eliptycznym) doskonale pomogą wyszczuplić nogi.  Orbitrek łączący w sobie bieżnię, stepper oraz rowerek stacjonarny, pozwala wymodelować sylwetkę oraz pozbyć się tkanki tłuszczowej z miejsc, w których zadanie to nie należy do łatwych. Podczas treningu z wykorzystaniem orbitreka aktywowane zostają mięśnie ud, pośladków oraz łydek. Podczas ćwiczeń na orbitreku powinniśmy systematycznie mierzyć swoje tętno. Najlepszy przedział do ćwiczeń to 70 – 80 % twojego maksymalnego tętna (HR). W przedziale tym następuje najwyższe spalanie kalorii z tłuszczu, poprawiasz funkcjonowanie układów krwionośnego i oddechowego. Powyżej tego przedziału tkanka tłuszczowa spalana jest znacznie wolniej. Nie należy, zatem wykonywać wykańczających ćwiczeń i wszystko dozować z umiarem.
  • jogging powinniśmy uprawiać 3- 4 razy w tygodniu.  Rozpoczynamy od spaceru, potem stopniowo zwiększamy tempo i przechodzimy do biegu. Powinniśmy biegać wolniej, na dłuższe dystanse. Nie zmieni to rozmiaru mięśni łydek, ale pozwoli pozbyć się z nich tkanki tłuszczowej
  • basenpływanie – jeśli zależy nam na:
  1. Wyszczupleniu ud: pływanie żabką (wykonujemy silne wyrzuty nóg i delikatne ruchy rąk).
  2. Wyszczuplenie pośladków: pływanie na plecach (ręce wykonują delikatne ruchy, nogi uderzają silnie o wodę).
  3. Utracie brzuszka: pływanie na plecach (mięśnie brzucha napięte, nogi delikatnie i wolno uderzają o wodę).

 

Ćwiczenia modelujące, rzeźbiące nogi:

Ćwiczenie 1

Połóż się na boku i podeprzyj się na ugiętym łokciu. Obydwie nogi unieś nad podłoże. Następnie górną nogę unieś wyżej z palcami skierowanymi do góry.
Wróć do pozycji wyjściowej, a następnie ćwiczenie powtórz w dwóch seriach po 8 razy z przerwą 15 sekund na obie strony.

Ćwiczenie 2

Usiądź na podłożu, podeprzyj się na obu łokciach i ugnij kolana. ćwiczenie polega na unoszeniu do góry miednicy tak, aby tułów i uda tworzyły linię prostą. Wytrzymaj w tej pozycji kilka sekund. Ćwiczenie wykonujemy w dwóch seriach po 10 razy z przerwą 15 sekund.

Ćwiczenie 3

Połóż się na plecach, ramiona połóż wzdłuż ciała, nogi ugnij w kolanach, stopy oprzyj o podłoże. Ćwiczenie rozpoczynamy unosząc pośladki do góry, tak aby tułów tworzył linie prostą. Stopy silnie dociągamy w kierunku kolan, a pięty pozostają nadal oparte o podłoże.
Nogi unosimy na przemian. Wyprostowaną w górze nogę możesz utrzymywać przez kilka sekund. Ćwiczenie wykonujemy w dwóch seriach po 10 razy z przerwą 15 sekund.

Ćwiczenie 4

Pozycją wyjściową jest klęk podparty na dłoniach, tułów prosty. Unieś jedną nogę jednocześnie ją prostując, a następnie zegnij ją w kolanie. Pamiętaj o prostych plecach i aby Udo wyprostowanej nogi nie było powyżej linii przedłużenia tułowia. Ćwiczenie wykonuj w czterech seriach po 8-10 razy z przerwą 15 sekundową po każdej serii.

Ćwiczenie 5

Połóż się na plecach ze złączonymi nogami uniesionymi do góry i rękami rozłożonymi na boki lub wzdłuż ciała.. Ćwiczenie polega na rozsunięciu nóg jak najdalej na boki. Postaraj się jak najdłużej utrzymać zgięte biodra i wyprostowane nogi Ćwiczenie wykonuj w czterech seriach po 10 razy z przerwą 15 sekundową po każdej serii.

Ćwiczenie 6

Połóż się na brzuchu, ręce wsuń pod czoło. Równomiernie podnoś i opuszczaj jedną nogę. Nie powinnaś jej opuszczać do czasu kiedy odczujesz napięcia mięśni w pośladku. Stopa powinna być skręcona na zewnątrz. Ćwiczenie wykonuj na przemiennie raz jedna, raz druga noga w czterech seriach po 8-10 razy z przerwami 15 sekundowymi.

Ćwiczenie 7

Połóż się na brzuchu, ręce wsuń pod czoło. Jedno kolano powinnaś ugiąć tak, aby udo i podudzie tworzyły kat prosty. Udo zgiętej nogi unoś do góry tak, aby mięśnie pośladka były silnie napięte. Ćwiczenie wykonuj na przemiennie raz jedna, raz druga noga w dwóch seriach po 8-10 razy z przerwą 15 sekund.

Ćwiczenie 8

Połóż się na brzuchu, ręce wsuń pod czoło. Obydwa kolana ugnij tak, aby i podudzie tworzyło kąt prosty. Złączone razem obydwie nogi unieś do góry intensywnie napinając pośladki. Ćwiczenie wykonuj w dwóch seriach po 8-10 razy z przerwą 15 sekund.

Jest wiele sposobów na piękne i kuszące nogi. Wystarczy tylko pamiętać o zdrowym stylu życia, ruchu i odpowiedniej diecie. A na koniec zagadka konkursowa- Czy wiecie kto w duecie z Rodem Steward śpiewał piosenkę „Hot legs”? Podpowiadamy, że właścicielką przecudnych nóg jest (dziś już 73-letnia) wokalistka rockowa, której nogi możecie podziwiać na fotografii poniżej:)

nogi

Spośród prawidłowych odpowiedzi,  w drodze losowania wyłonimy zwycięzcę, który otrzyma nagrodę -  matę do ćwiczeń Flexmat i skakankę skórzaną Spokey. Prosimy o podawanie odpowiedzi w komentarzu do postu. Wyniki ogłosimy 01.04.2011.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdki (3 głosów, średnia: 5,00 na 5)
Loading ... Loading ...

Podobne artykuły:

6 Komentarze dla “Ćwiczenia na szczupłe nogi”

  1. Sylka pisze:

    Tina Turner

  2. Lena pisze:

    Tina Turner śpiewała w duecie z Rodem Stewardem

  3. absolulu pisze:

    Tina Turner

  4. Sparcle pisze:

    to Tina Turner!

  5. Jolanta pisze:

    właścicielką tych nóg jest Tina Turner

  6. Paulina pisze:

    Bardzo dziękuję Wam za udział w konkursie. Przed chwilą zakończyliśmy losowanie (dodaliśmy wszystkie cyfry które składają się na dzisiejszą datę i odliczaliśmy w kolejności od najstarszej odpowiedzi), szczęście uśmiechnęło się użytkownika o nicku Sparcle! Prosimy o przesłanie danych do wysyłki na adres: konkurs@fitbay.pl. Gratuluję!


Dodaj komentarz

Najnowsze wideo

Polecane artykuły

Kalendarium

Wrzesień 2017
P W Ś C P S N
« paź    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930