Dajesz z siebie wszystko?

Większość z nas zastanawia się czy istnieje sposób na to, aby osiągnąć jeszcze lepsze efekty treningowe. Niewielu zdaje sobie sprawę z tego, że wroga można w prosty sposób przechytrzyć.

Wszyscy wiemy, że ćwiczenia aerobowe są doskonałym sposobem na utratę tkanki tłuszczowej. Skoro jednak rzeczywiście tak jest, warto zadać sobie pytanie: skoro wszyscy to wiemy, dlaczego większości z nas nie udaje się schudnąć? Otóż, nasz organizm bardzo szybko przyzwyczaja się do aerobów. Jeżeli ćwiczymy regularnie, tak samo długo i z tą samą intensywnością, organizm po krótkim czasie przyzwyczaja się, a my wykonujemy ćwiczenie mniej efektywniej- z każdym dniem spalamy coraz mniej kalorii..

Istnieje jednak taki rodzaj treningu, który pomoże Ci wygrać wojnę z tkanką tłuszczową. Tak- to jest prawdziwa walka, którą, dzięki odpowiedniej strategii, możesz wygrać. Wystarczy, że powoli i stopniowo zaczniesz urozmaicać swoje ćwiczenia i stosować odpowiednią technikę wspomagającą walkę z kilogramami i gwarantującą osiąganie jeszcze lepszych efektów- trening interwałowy. Po pierwsze- trening interwałowy prowadzi do spalenia nawet do 3 razy większej ilości tkanki tłuszczowej w połowie krótszym czasie, po drugie- podnosi tempo przemian metabolicznych w dużo większym stopniu niż klasyczny trening aerobowy.

Czym jest trening interwałowy?

Trening interwałowy polega na przeplataniu krótkich okresów bardzo intensywnego wysiłku (przy wysokim tętnie w granicy 90-100%) krótkimi okresami umiarkowanego wysiłku (55-65% maksymalnego tętna). Możesz go wykonywać na niemal każdej maszynie aerobowej: rowerku stacjonarnym, orbitreku, wioślarzu, bieżni, stepperze, oraz przy tradycyjnych ćwiczeniach, tj. biegi, pływanie, wiosłowanie.

Dlaczego interwały są aż tak skuteczne?

Po zakończeniu wykonywania ćwiczeń fizycznych następuje w naszym organizmie zwiększone zapotrzebowanie na tlen (zapasy energii znajdujące się w mięśniach zostają zużyte). Organizm uzupełnia ten deficyt nawet do 48 godzin po zakończeniu ćwiczeń. Niezależnie od tego, co robisz- czy śpisz, oglądasz TV- Twoje ciało cały czas korzysta z zapasów tkanek tłuszczu.

Istnieją dwie metody wykonywania treningu interwałowego:

- metoda intensywna- polega a stosowaniu małej liczby powtórzeń, intensywność wysiłku wynosi 90-95% tętna maksymalnego, przeplatanego dłuższymi odcinkami, w czasie których tętno powinno spadać do ok. 60% tętna maksymalnego,

- metoda ekstensywna- polega na stosowaniu większej liczby powtórzeń, intensywność wysiłku jest niska (wynosi ok. 85% tętna maksymalnego), przeplatanego krótszymi odcinkami w czasie których tętno spada do ok. 65% tętna maksymalnego.

I na koniec bardzo cenna rada- NIGDY nie zaczynaj ćwiczeń od interwałów, bo trening najzwyczajniej nie spełni Twoich oczekiwań i okaże się bezowocnym wysiłkiem. Czas trwania treningu interwałowego nie powinien przekraczać 25 minut.

POWODZENIA!

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdki (6 głosów, średnia: 4,50 na 5)
Loading ... Loading ...

Podobne artykuły:

Jeden komentarz dla “Dajesz z siebie wszystko?”


Dodaj komentarz

Najnowsze wideo

Polecane artykuły

Kalendarium

Marzec 2017
P W Ś C P S N
« paź    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031