Dieta podczas treningu

Tagi

Najważniejsze w diecie każdej osoby trenującej są 3 składniki: białko, węglowodany i tłuszcze. Każde z tych składników jest odpowiedzialne za prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Białko jest materiałem budulcowym wykorzystywanym do budowy własnych tkanek organizmu, węglowodany są przede wszystkim źródłem energii. Tłuszcze natomiast pełnią w organizmie rolę wysokoenergetycznego paliwa. Ich wartość kaloryczna jest dwukrotnie wyższa od wartości kalorycznej węglowodanów i białek.

Należy zacząć od tego, że nie ma prawidłowej, jednej i uniwerslanej diety dla każdego – każdy powinien dopasować ją indywidualnie. Metodą prób należy sprawdzać jakie pożywienie przed treningiem daje największe efekty podczas późniejszych ćwiczeń. Nie należy na siłę jeść tego co dyktują inne nie sprawdzone przez nas diety.

Posiłek przedtreningowy należy spożyć ok godzinę przed treningiem i powinien on się składać z węglowodanów oraz małej ilości białek, które pomogą w utrzymaniu stężenia glukozy na stałym poziomie.

Najwięcej węglowodanów powinno spożywać się na śniadanie oraz w czasie przed i po treningu. Z biegiem dnia ograniczamy ich konsumpcje. Przed treningiem jemy dużą ilość węglowodanów złożonych, aby mieć energię do ćwiczeń, natomiast po zakończeniu treningu- węglowodany proste , aby uzupełnić starty glikogenu np. banany, miód, wafle ryżowe, sok. Wieczorem należy unikać już węglowodanów, a na ostatni posiłek przed snem spożyć samo białko, np. odzywka, chudy twaróg, białka jaj.

Najlepiej spożywać posiłki mniejsze i częściej. Niech będzie to ok. 5 posiłków w ciągu dnia. Podczas budowania masy mięśniowej należy jeść dużo, ale nie znaczy to, ze można pochłaniać wszystko co znajdzie się w pobliżu. Najlepiej spożywać posiłki co 2-3 godziny. Okres niejedzenia nie powinien być dłuższy niż 4 godziny. Należy ograniczać „złe” tłuszcze, słodycze i żywność przetworzoną.

Mario

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdki (Brak głosów)
Loading ... Loading ...

Podobne artykuły:

Dodaj komentarz

Najnowsze wideo

Polecane artykuły

Kalendarium

Lipiec 2017
P W Ś C P S N
« paź    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31