Kręć hula hop!Ćwiczenia na piękną sylwetkę

Na punkcie kolorowej obręczy szaleją niemal wszystkie Amerykanki. Hula hop kręcą m.in. Beyonce czy Michelle Obama, która trenowała z hula hop na trawniku Białego Domu. Miłośnicy kółka mogą brać udział w obchodzonym corocznie World Hoop Day- Światowym Dniu Hula Hop.
Niewątpliwie, hula hop wraca do łask. Zajęcia z wykorzystaniem kolorowych kółek coraz częściej pojawiają się w amerykańskich fitness clubach. Ogromny boom w ciągu ostatnich kilku lat przekształcił hula hop z zabawki dla dzieci w program fitness całego ciała. Pojawienie się nowego trendu w Polsce jest jedynie kwestią czasu. A więc Drogie Panie- czas wyciągnąć hula hop ze strychu i rozpocząć ćwiczenia.

Hula hop- sposób na piękną, kobiecą sylwetkę

Żaden inny przyrząd nie służy tak kobiecej sylwetce, jak hula hop. Kolorowa obręcz aktywuje dużą grupę mięśni brzucha, talii, pośladków i ud. Efekty ćwiczeń z kółkiem to m.in. zmniejszenie obwodu talii, wyszczuplenie bioder, likwidacja boczków, wysmuklenie ud i spłaszczenie brzucha. Hula hop doskonale uelastycznia skórę i pomaga spalić zbędny tłuszczyk.

Jak wybrać właściwe hula hop?

Uważaj na plastikowe, lekkie kółka. Wybieraj cięższe koła (im cięższe i mniejsze, tym intensywniejszy będzie trening), najlepiej 1,5-2kg wyposażone w masujące wypustki. Przy wyborze musisz wziąć pod uwagę także średnicę hula hop. Koło powinno być dopasowane do naszego wzrostu i sięgać od podłoża do linii żeber.

Ćwiczenia z hula hop

Z hula hop ćwicz dwa razy dziennie po ok.20 minut. Aby uniknąć siniaków, które mogą pojawić się po zbyt intensywnym treningu zacznij od kilku minut dziennie. Nieprzyzwyczajone ciało i skóra może zareagować zasinieniem lub otarciami, jeśli przesadzimy z treningiem. Zacznij więc od kilku minut dziennie, z każdym dniem wydłużaj kręcenie aż do 20 minut.

Talia i biodra

Ćwiczenie polega na kręceniu hula-hop na talii i biodrach przez kilka lub kilkanaście minut. Aby zakręcić hula hop w talii lub na biodrach należy stanąć w lekkim rozkroku (jedna droga wysuniętą lekko do przodu, druga do tyłu) na lekko ugiętych kolanach. Następnie nałóż obręcz na wysokości talii i wpraw ją w ruch.

Uda i pośladki

Stań prosto, nogi złączone, brzuch napięty. Postaw hula-hop przed sobą i podpierając się delikatnie na obręczy, powoli unoś jedną nogę (przenosząc ciężar na drugą), a następnie ją stopniowo opuszczaj. Zmieniając nogi, wykonaj ćwiczenie 15 razy.

Brzuch

Połóż się na podłodze z obręczą założoną pod łopatkami. Nogi powinny być lekko rozsunięte, ugięte w kolanach, a stopy oparte na podłodze. Unoś stopniowo tułów wraz z obręczą, następnie opuść go powoli na podłoże. Powtórz ćwiczenie 15 razy.

Dekolt

Stań w lekkim rozkroku, kolana powinny być lekko ugięte, plecy proste, brzuch napięty. Chwyć hula-hop oburącz i trzymając je przed sobą, delikatnie je ściskaj. Powtórz 8-10 razy.

Ramiona

Nałóż hula-hop na wyciągnięty w bok nadgarstek, wpraw obręcz w ruch i kręć kółka. Powtórz 20 razy na każdej ręce.

Plecy

Stań w lekkim rozkroku, wyprostuj się, wciągnij brzuch i unieś hula-hop w górę. Trzymając obręcz nad głową, zrób skłon w prawą stronę, potem powrót i skłon w lewo. Powtórz 8-15 razy.

Powyższe, popularne ćwiczenia z hula-hop znakomicie ilustruje poniższy film:

Podczas dwudziestominutowego treningu spalamy ok. 200kcal. Efekty powinny pojawić się już po 2 tygodniach regularnych ćwiczeń. Choć na początku nie jest łatwo, a technika kręcenia hula hop wydaje się dziecinnie prosta, musimy jednak trochę czasu poświęcić na naukę kręcenia. Choć najwięksi zwolennicy uważają, że z kręceniem hula hula hop jest jak z jazdą na rowerze- można wyjść z wprawy, lecz tego się nigdy nie zapomina. Czasem po prostu trzeba sobie odświeżyć. A więc, Drogie Panie, koła w ruch i kręcimy bioderkami.

A na koniec zobaczcie jeszcze jak robi to mistrzyni w kręceniu hula-hop:

 

Uwaga- konkurs! Do wygrania hula hop z 40 kulkami masującymi. Wystarczy, że w komentarzu do wpisu umieścicie odpowiedź na następujące pytanie:

Od ilu lat obchodzimy Światowy Dzień Hula Hop (World Hoop Day)?

Spośród wszystkich prawidłowych odpowiedzi wylosujemy jedną, do której powędruje hula hop z masażerem. Do dzieła, Drogie Panie!

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdki (Brak głosów)
Loading ... Loading ...

Podobne artykuły:

7 Komentarze dla “Kręć hula hop!Ćwiczenia na piękną sylwetkę”

  1. Gosiaczek pisze:

    Światowy Dzień Hula Hop obchodzimy od 4 lat.

  2. mirella pisze:

    Hula-hop znane jest od bardzo dawna.Ponownie zostało wylansowane, najpierw w USA, potem w Europie,w drugiej połowie lat 50,XX wieku przez firmę Wham -O. Okolo 1957 roku pojawiły się w sprzedaży.

  3. teosia pisze:

    od 2007 roku czyli od 5 lat

  4. Paulina pisze:

    Witajcie! World Hoop Day obchodzimy od 2007 roku. Nagrodę otrzymuje Teosia, którą prosimy o przesłanie swoich danych do wysyłki na adres: konkurs@fitbay.pl. Dziękujemy za udział w konkursie, a zwyciężczyni serdecznie gratulujemy!

  5. Kaka pisze:

    Światowy Dzień Hula Hop obchodzimy od 5 lat.

  6. Karolcia pisze:

    Światowy Dzień Hula Hop obchodzony jest od 5 lat.

  7. mika pisze:

    od 2007 roku czyli od 5 lat


Dodaj komentarz

Najnowsze wideo

Polecane artykuły

Kalendarium

Lipiec 2017
P W Ś C P S N
« paź    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31