Kupujemy stepper

stepper cwiczeniaStepper to urządzenie wybierane najczęściej przez kobiety, które chcą spalić nadmiar tkanki tłuszczowej oraz wysmuklić i ujędrnić dolne partie ciała. Charakterystyczne ruchy wykonywane w trakcie treningu mają doskonały wpływ na nasze łydki, uda i pośladki. Stepper nie tylko wyszczupla ciało i pozwala zrzucić zbędne kilogramy, wpływa również korzystnie na nasz układ krążenia oraz samopoczucie, a przede wszystkim skutecznie redukuje stres.
Rodzaje stepperów.

Rodzaje stepperów

Spotykamy się z dwoma rodzajami stepperów. Pierwszy to tzw. mini stepper, składający się tylko z podstawy do ćwiczeń, natomiast drugi to stepper z kolumną, który oprócz podstawy posiada korpus umieszczony z przodu, w którym wbudowany jest komputer. Rodzaj stepperka nie ma wpływu na efektywność ćwiczeń. Zarówno mini steppery, jak i steppery z kolumną bywają wyposażone w funkcję skrętu na boki, co pozwala na ćwiczenia mięśni brzucha oraz wyszczuplenie talii (stepper skrętny).

STEPPER PROSTY

To najprostszy model steppera, który naśladuje ruchy przypominające wchodzenie po schodach, czyli ‘góra-dół’. Składa się tylko z podstawy do ćwiczeń i nie daje tylu możliwości, co stepper skrętny.

 

STEPPER BOCZNY

Ruch boczny powoduje, że mocniej pracują nie tylko mięśnie nóg czy pośladków. Trening wymaga utrzymania dodatkowej równowagi, co powoduje, że pracuje większość partii ciała. Stepper działa jak symulator jazdy na nartach, ruchy boczne wykonujemy na przemian podobnie jak podczas jazdy na nartach.

 

STEPPER SKRĘTNY

Sekretem steppera skrętnego jest wielokierunkowy ruch, który gwarantuje szybką utratę zbędnych kilogramów i poprawę kondycji fizycznej. Różni się od tradycyjnych stepperów tym, że wykonujemy na nim, oprócz ruchów w górę i w dół, również ruchy boczne skrętne, podobne jak przy jeździe na rolkach, łyżwach czy nartach. Dzięki temu wykonujemy dwa ćwiczenia jednocześnie (tradycyjne steppery pracują tylko w jednej płaszczyźnie góra-dół, podobnie do wchodzenia po schodach). Podczas wykonywania ruchu wertykalnego ćwiczysz mięśnie pośladkowe. Przy ruchach bocznych jednocześnie wzmacniasz wewnętrzne i zewnętrzne mięśnie ud, mięśnie brzucha oraz mięśnie skośne. Ruch skrętny w trakcie ćwiczeń wpływa na uelastycznienie bioder i talii.

 

STEPPER Z KOLUMNĄ

Stepper z kolumną posiada podpórkę, która jest niewątpliwie bardzo pomocna podczas ćwiczeń aerobowych. Kolumna umożliwia stepperowanie z lekkim nachyleniem się do przodu. Musimy pamiętać, że kąt nachylenia ciała odgrywa ogromną rolę w czasie ćwiczeń na tym urządzeniu. Lekkie pochylenie do przodu prowadzi do odciążenia nóg i zmniejszenia efektu ćwiczeń. Stepper z kolumną jest szczególnie polecany dla osób z dużą i lekką nadwagą. W mini stepperach mały komputer wbudowany jest w podstawę. W stepperach wyposażonych w kolumnę komputer jest wbudowany na wysokości naszej klatki piersiowej, co z pewnością zapewnia łatwiejszy dostęp do monitorowania danych. Dzięki kolumnie masz możliwość pomiaru tętna za pomocą wbudowanych sensorów dotykowych w uchwytach urządzenia.

 

Prawidłowy puls

Stepper należy do aerobów, więc możemy ćwiczyć na nim codziennie. Najlepiej zacząć od umiarkowanego wysiłku, a gdy organizm się dostosuje, wydłużać czas ćwiczeń i zwiększać częstotliwość. Ważne jest tętno a także sposób stania na stepperze. Pomiar tętna pozwoli nam na kontrolowanie intensywności wysiłku. Należy utrzymywać je w przedziale między 65% a 85% tętna maksymalnego. Tętno maksymalne- HRmax jest podstawą do ustalenia tzw. stref wysiłku, czyli przedziałów tętna, w jakich powinniśmy się trzymać w celu osiągnięcia określonych wyników). Aby obliczyć swoje tętno maksymalne należy od 220 odjąć liczbę naszych lat, potem wynik pomnożyć przez 60%-70%. Otrzymujemy wartość pulsu przy którym najefektywniej spalamy tłuszcz. Musisz cały czas pilnować swojego oddechu- niech będzie równy (wdechy i wydechy pełne). Nasilenie treningu powinno wzrastać wraz z rosnącą kondycją ćwiczącego. Osiąga się je poprzez wydłużenie czasu treningu lub podniesienie jego stopnia trudności.

Bardzo ważne jest, aby określić swój cel treningowy. Jeśli zależy nam na zbudowaniu masy to ćwiczymy na większym obciążeniu, jeśli na poprawie kondycji- wybieramy mniejsze obciążenie przy większej ilości powtórzeń.

Jak powinien wyglądać prawidłowy trening na stepperze?

Każdy trening na stepperze powinien składać się z trzech faz:

- fazy rozgrzewki

Przed rozpoczęciem ćwiczeń wykonaj serię ćwiczeń rozciągających- skręty tułowia, wymachy rąk, obroty biodrami, krążenie ramion itp. Aby pobudzić krążenie zachowaj kolejność ćwiczeń od dołu do góry- od nóg do głowy. Gimnastyka powinna trwać 5- 10 minut.

- faza treningu właściwego

Trening właściwy należy zacząć od umiarkowanego obciążania organizmu. Zacznij od kilkuminutowych ćwiczeń, następnie intensyfikuj je, aż do osiągnięcia odpowiedniego stopnia ich nasilenia, ćwicząc 15- 30 minut.

- faza końcowa, czyli odprężenie organizmu

Jest to niezwykle ważna faza, która pozwala powrócić Twojemu krążeniu do normy. Wykonując przez 5- 10 minut lekkie ćwiczenia rozciągające i gimnastyczne, zapobiegasz skurczom oraz nadciągnięciom.
Praca nad nogami czy pośladkami zależy od tego, czy wykonujemy krótsze czy głębsze ruchy. Przy ruchach głębszych przód ud będzie pracował ciężej, natomiast przy płytkich będą pracowały łydki i pośladki. Chodząc w lekkim odchyleniu do tyłu wzmocnimy pośladki i tylne partie ud.

Musimy pamiętać, że kluczem do sukcesu jest regularny trening. Powinieneś przygotować się duchowo do wysiłku. Trenujmy z dobrym nastawieniem, a na pewno osiągniemy wyznaczony cel.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdki (Brak głosów)
Loading ... Loading ...

Podobne artykuły:

Dodaj komentarz

Najnowsze wideo

Polecane artykuły

Kalendarium

Lipiec 2017
P W Ś C P S N
« paź    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31