Moda na baby jogging

Narodziny dziecka to cudowny moment i niepowtarzalna chwila w życiu każdego rodzica. W jednej chwili cały świat wywraca się do góry nogami. Zmieniamy cały swój rozkład dnia, poświęcając każdą minutę ukochanemu maleństwu. W natłoku codziennych obowiązków nie mamy nawet minuty czasu dla siebie…

Większość  kobiet zaraz po urodzeniu dziecka czuje się nieatrakcyjnie i … grubo. Czas, który jeszcze przed urodzeniem mogły poświęcać na sport, pielęgnację ciała i drobne przyjemności niepostrzeżenie gdzieś umyka. Codzienne spacery po parku czy osiedlowych ścieżkach stają się monotonią, czasem nawet przykrym obowiązkiem. Większość mam całkowicie rezygnuje w tym czasie z aktywności , tłumacząc się brakiem czasu czy opieki do dziecka.

Połącz spacer z pociechą ze zrzucaniem kalorii!

Jest jednak sposób na aktywne spędzenie czasu młodej mamy i jednoczesne budowanie więzi z dzieckiem.  Z pomocą dla wszystkich świeżo upieczonych mam, których pociechy  są na tyle małe, że muszą je wozić w wózku, przychodzi baby jogging. Dość popularny sport za granicą w Polsce budzi jeszcze wiele kontrowersji, zwłaszcza wśród starszych osób.  My jednak zapewniamy, że baby jogging jest całkowicie bezpiecznym i zdrowym sportem, który nie zagraża w żaden sposób ani matce, ani dziecku.

Baby jogging to znakomity sposób spędzenia czasu mamy z małym dzieckiem. Dwie przyjemności- dziecko przebywa na świeżym powietrzu, a Ty zapewniasz sobie zdrowie i zgrabną figurę, a przede wszystkim poprawiasz samopoczucie

Jogging  młodej mamy

Jogging to najbardziej naturalna forma ruchu. Regularne bieganie daje mnóstwo korzyści dla zdrowia: usprawnia układ krążenia, poprawia oddychanie, , chroni przed osteoporozą i ubytkami mięśni, a także zwiększa odporność na choroby. Argumentem przemawiającym za tą formą aktywności jest także utrata wagi i uzyskanie szczupłej, zgrabnej sylwetki. Bieganie przyspiesza przemianę materii, a także zapewnia lepsze spalanie kalorii. Podczas joggingu podnosi się poziom endorfin, czyli hormonów poprawiających nastrój.

Od czego zacząć?

Nigdy wcześniej nie biegałaś? To żaden problem. Zacząć można w każdej chwili, uważając tylko na to, aby na początku nie szarżować. Powinnaś zaczynać powoli, od 10-minutowego marszu, potem możesz pobiec (najwyżej 2 minuty). Staraj się na zmianę- maszerować i biegać. Zacznij od krótkich dystansów, z każdym dniem zwiększaj długość trasy.

Odpowiedni sprzęt

Producenci wózków wychodząc naprzeciw aktywnym rodzicom stworzyli specjalne wózki- trójkołowce, które ułatwiają młodej mamie jogging. Wózek zaprojektowany z myślą o bieganiu nazywa się „jogger”. Czym różni się „jogger” od zwykłych, tradycyjnych wózków? Przede wszystkim  wózek pcha się z łatwością, nie skręca kiedy tego nie chcemy oraz najważniejsze- ogranicza wstrząsy.  Idealny wózek nie powinien przeszkadzać w bieganiu, powinien je ułatwić. Powinien posiadać:

- trzy duże, pompowane koła- jedno z przodu i dwa z tyłu. Koła powinny mieć średnicę  co najmniej 30-40cm. Dzięki dużym kołom możemy pozwolić sobie na rozwinięcie prędkości, a bieżnikowej powierzchni ułatwiamy jazdę w trudniejszym terenie. Podczas biegu przednie koło powinno być sztywne, zablokowane. Mamy pewność, że wózek mimo naszej woli nie stanie w poprzek i nie spowoduje wypadku.

- specjalna wydłużona rama, wysunięta do przodu nie powinna krępować naszych nóg podczas biegu

- dobra amortyzacja i hamulce

- pasy bezpieczeństwa dla naszego maleństwa pozwalające na solidne przypięcie dziecka w foteliku.

Niektóre wózki wyposażone są w dzwonek i hamulec ręczny przedniego koła, elektroniczny zegar z licznikiem kilometrów i prędkościomierzem, a także wbudowane głośniki z możliwością podłączenia sprzętu audio (mp3, mp4)

Ceny wózków przeznaczonych do joggingu wahają się między 700zł a 2000zł.

 

Na co powinnaś uważać?

Oto kilka praktycznych rad:

  • 1-2 razy przećwicz bieg z wózkiem bez dziecka, aby sprawdzić, czy panujesz nad pojazdem;
  • przed spacerem dostosuj położenie rączki wózka do swojego wzrostu;
  • zawsze zapinaj dziecko pasami, aby było bezpieczne w razie nagłego hamowania;
  • biegnij w tempie, które cię nie męczy – lepiej wolniej niż szybciej;
  • nigdy nie zbiegaj w dół z wózkiem;
  • nigdy nie puszczaj rączki wózka.

Krótki film instruktażowy znajdziesz TUTAJ.

A może potańczymy?

źródło: www.dziecisawazne.pl

Kluby fitness zauważyły zaangażowanie współczesnych mam i troskę o ciało i postanowiły wyjść do kobiet z inicjatywą. W niektórych klubach prowadzone są zajęcia taneczne dla mam z dziećmi w … chustach.  Na czym polegają te zajęcia? Przede wszystkim wspólny taniec mamy i dziecka , ruch i muzyka wpływa na budowanie więzi. Taniec jest naturalnym sposobem komunikacji rodzica z dzieckiem. Jest to również świetny sposób na powrót do formy po ciąży i porodzie. Wspólne poruszanie się w rytm muzyki wzmacnia mięśnie i pomaga w zrzucaniu zbędnych kilogramów. Taniec wspiera również wydzielanie endorfin (hormonów szczęścia), które wywołują dobre samopoczucie i zadowolenie z siebie. Oczywiście taniec ma też wiele korzyści dla zdrowia i psychiki maleństwa- przede wszystkim pomaga mu zasnąć, zrelaksować się i wyciszyć.

Dzięki tym zajęciom mamy mogą odkryć różne gatunki tańca. Choreografia jest opracowana przez instruktora, który przed zajęciami przeprowadza mały kurs, sprawdzając czy maluszek jest prawidłowo ułożony w chuście. Na zajęciach tańca maluszki zasypiają już po kilku sekundach, a mamy mogą w tym czasie zadbać o ciało, jak również samopoczucie.

 

 

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdki (1 głosów, średnia: 5,00 na 5)
Loading ... Loading ...

Podobne artykuły:

Dodaj komentarz

Najnowsze wideo

Polecane artykuły

Kalendarium

Wrzesień 2017
P W Ś C P S N
« paź    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930