Rower jest wielce OK

Tagi

, ,

Trening na rowerach stacjonarnych jest przez wiele ludzi niedoceniany i traktowany marginalnie. Niewiele osób wie, że nowoczesne rowery treningowe oferują coś więcej niż tylko pedałowanie w jednym tempie i trzymanie kierownicy. Trening z ich wykorzystaniem to dziś wszechstronnie rozwijające ćwiczenie, które  może być  alternatywą dla zwykłych rowerów.

W klubach fitness instruktorzy prowadzą zajęcia w grupach przy muzyce (spinning). W większości klubów możemy wybrać stopień zaawansowania ćwiczeń. Nie musimy jednak być zamknięci w grafiku ustalonym przez instruktora. Możemy w zaciszu własnego domu, przy ulubionej muzyce lub przed TV efektownie wykorzystać rower treningowy.
Jazda na rowerze to nie tylko przyjemna forma odchudzania. To także wspaniały sposób na odreagowanie codziennego stresu i poprawę nastroju. Systematyczny trening poprawia koncentrację i koordynację ruchów. Jeśli nie jesteście dostatecznie zmotywowani by wsiąść na rower to myślę, że  lista korzyści, które wymienię zachęci Was do regularnych ćwiczeń.
- na jednym treningu spalamy do 800 kcal, co powoduje utratę zbędnych kilogramów
- regularne treningi wyszczuplają i ładnie rzeźbią mięśnie pupy i nóg
- obniża się tętno spoczynkowe serca
- ciało jest lepiej dotlenione, zwiększa się wydolność tlenowa
- wzmacnia się system immunologiczny, przez co stajemy się bardziej odporni na choroby
- zwiększa się przepływ krwi i ukrwienie wszystkich narządów, dzięki czemu stają się lepiej odżywione
- organizm wydziela endorfiny, tzw. hormony szczęścia, powodujące uczucie błogości i radości
- usuwamy z organizmu hormony stresu
- przez obciążenie zwiększa się gęstość kości, a to zapobiega osteoporozie
- zapobiegamy artrozie (chrząstki stawowe stają się lepiej odżywione), a także skręceniom (poprzez wzmocnienie mięśni stawy są lepiej ustabilizowane)
- mózg jest lepiej dotleniony, przez co znika uczucie zmęczenia, a także poprawia się koncentracja

Niezwykle pomocna okazuje się kontrola naszych parametrów wykonywana przez wbudowany komputer. Jeśli chcemy prowadzić trening spalający tłuszcz, pilnujemy na wyświetlaczu, aby nasze tętno nie przekroczyło 70%-75% maksymalnej wartości. Po ok. 20-30 min. rozgrzewki przechodzimy w fazę gdy nasz organizm wykorzystuje rezerwy tłuszczowe do uzyskania energii.Życzę owocnego treningu!

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdki (Brak głosów)
Loading ... Loading ...

Podobne artykuły:

Komentarze zablokowane.

Najnowsze wideo

Polecane artykuły

Kalendarium

Styczeń 2017
P W Ś C P S N
« paź    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031