Twister- przygotuj swoje ciało na powitanie bikini!

Czasami żałuję, że nie urodziłam się w kraju, gdzie kobiece krągłości od wieków są w modzie. Brazylijki czy Włoszki nie wstydzą się swoich rubensowskich kształtów. Bez oporów, zahamowań, a przede wszystkim- bez kompleksów pokazują to, co my- Polki od dawna ukrywamy pod stertą ubrań.

Właśnie teraz- większość z nas rozpoczyna zmagania z sylwetką- początek czerwca to w końcu doskonały czas na to, aby zadbać o swoje ciało jeszcze przed wyjazdem na wymarzony urlop. Właśnie teraz większość z nas snuje wakacyjne plany. Poza wyborem odpowiednich plażowych strojów, zestawów kosmetyków ochronnych, powinniśmy odpowiednio przygotować swoje ciało.

Idealnym urządzeniem jest twister- małe i poręczne urządzenie, z którego możemy korzystać zarówno w domu, jak i na wyjazdach. Twister to sprzęt, który zapewni nam świetną sylwetkę, Jedynym warunkiem skuteczności jest prawidłowa technika i regularność. Ćwiczenia powinniśmy wykonywać minimum trzy razy w tygodniu po ok. 10-15 minut, na początku najlepiej z przerwami.

Dlaczego twister?

Ćwiczenia na twisterze przynoszą bardzo dobre efekty w postaci wysmuklenia talii, wyrzeźbienia ud i pośladków, a także płaskiego brzucha.
Podczas ćwiczeń na twisterze obrotowym wykonujemy dynamiczne skręty tułowia, dzięki czemu angażowane są m.in. mięśnie skośne brzucha. Obrotowy twister z linkami (elastycznymi ekspanderami gumowymi posiadającymi antypoślizgowe uchwyty na dłonie) umożliwia także trening górnych partii ciała. Dzięki nim angażujemy do pracy ramiona i klatkę piersiową. Linki dopasowują się do wzrostu, więc spokojnie mogą trenować na takim twisterze zarówno osoby niskie, jak i wysokie.

Prawidłowa technika

Pamiętajmy by wykonywać ruch tylko biodrami, a nie całym ciałem. Na twisterze nie należy jednorazowo ćwiczyć zbyt długo i intensywnie, gdyż można wówczas odczuć ból w odcinku lędźwiowym kręgosłupa przez przeciążenie.

Twister z licznikiem

Popularne twistery fitness są wyposażone w elektryczne liczniki, które wskazują aktualny czas treningu i liczbę spalonych kalorii. Dzięki temu trening jest jeszcze bardziej wydajny- na bieżąco możemy śledzić postępy oraz podnosić poprzeczkę coraz wyżej.

Co dają nam specjalne wypustki na powierzchni twistera?

Większość twisterów wyposażona jest w specjalną bąbelkową powierzchnię, aby podczas ćwiczeń boso zapewnić masaż naszym stopom. Wypustki twistera działają na stopy na zasadzie akupresury. Na stopach są receptory, które odpowiadają za funkcjonowanie poszczególnych narządów wewnętrznych ciała człowieka. Poprzez ich pobudzenie masażem usprawnia się ich praca oraz poprawia się krążenie krwi, a co się z tym wiąże ćwiczenia wykonywane na obrotowym twisterze są efektywniejsze.

Jak ćwiczyć na twisterze ?

Ćwiczenie 1
Ćwiczenie na twisterze nie jest trudne. Wystarczy stanąć na nim na nogach lekko ugiętych w kolanach. Następnie ręce zgięte w kolanach łokciach unosimy na wysokości piersi i wykonujemy rytmiczne skręty bioder na przemian- raz w prawą i lewą stronę tak, aby ramiona pozostały nieruchome. Ćwiczenie powinnyśmy wykonywać  przez ok. 10-15 minut.

Ćwiczenie 2
To ćwiczenie jest szczególnie polecane osobom, którym ciężko utrzymać równowagę
Twister ustawiamy 30 cm od szafki, która sięga do piersi, bądź ewentualnie ściany i opieramy się o nią. Następnie stajemy gołymi stopami na twisterze z lekko ugiętymi nogami w kolanach wykonujemy skręty bioder na boki. Górne partie ciała powinny być nieruchome. Wykonujemy to ćwiczenie przez 10-15 minut.

Ćwiczenie 3 – ćwiczenie na górne partie ciała
Jeśli posiadamy twister z linkami to dodatkowo możemy wykonywać na nim ćwiczenia modelujące ramiona. Stań na twisterze gołymi stopami i ugnij lekko nogi w kolanach. Dłońmi złap linki. Teraz możesz wykonywać następujące ćwiczenia:

a) ugnij ręce w łokciach, a łokcie trzymaj blisko ciała. Opuść ręce i ponownie ugnij. Wykonuj skręty bioder na boki utrzymując równowagę dzięki linkom. Wykonuj to ćwiczenie 10-15 minut,

b) podnoś wyprostowane ręce bokiem nad głową. Wykonaj 3 serie po 15 powtórzeń

Niewątpliwym atutem twistera obrotowego jest to, że jest on małego rozmiaru i mało waży, dlatego z powodzeniem można go zabierać ze sobą w różne miejsca, by nie zaprzestawać ćwiczeń poza domem. Dzięki temu twister jest idealnym wręcz urządzeniem na lato- mały i poręczny zajmie w naszej torbie naprawdę niewiele miejsca

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdki (Brak głosów)
Loading ... Loading ...

Podobne artykuły:

2 Komentarze dla “Twister- przygotuj swoje ciało na powitanie bikini!”

  1. Kari pisze:

    Heheheheheh
    Jak można ugiąć ręce w kolanach ????????? (ćwiczenie nr 1)

  2. Paulina pisze:

    Oczywiście Kari, masz rację :) Trudno byłoby zgiąć ręce w kolanach. Swoją pomyłkę poprawiłam już w zgodzie z anatomią ludzkiego ciała :)


Dodaj komentarz

Najnowsze wideo

Polecane artykuły

Kalendarium

Wrzesień 2017
P W Ś C P S N
« paź    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930