Zapobieganie zakwasom

Tagi

,

Aby zapobiec powstawaniu zakwasów należy przed wysiłkiem porozciągać mięśnie i zrobić dobrą oraz odpowiednio długą rozgrzewkę. Jeśli jest to możliwe dobierać ciężary do możliwości naszego organizmu. Nie należy przeforsowywać się i za bardzo przeciążać mięśni. Dostosowanie intensywności wysiłku do siły mięśni to podstawowy czynnik jaki zapobiega zakwasom. Jeśli jednak nie masz takiej możliwości to po odpowiednim czasie mięśnie przyzwyczają się do tego wysiłku i nie będą już boleć. U wielu kulturystów panuje przekonanie, że dzień bez zakwasów to dzień stracony. Jednakże nie jest udowodnione, że zakwasy wzmagają rozwój mięśni. Przy odpowiednim doborze ciężarów jesteśmy w stanie rozwinąć mięśnie bez zakwasów i bólów.

1. Odpowiednia rozgrzewka:

Do głównych faz i zasad stretchingu (odpowiedniego treningu) zalicza się:
• napinanie poszczególnych mięśni przez 10-15 sek.
• rozluźnianie ich na 2-5 sek.
• rozciąganie przez ok. 10-30 sek. (nie można doprowadzać do uczucia bólu – grozi to rozerwaniem tkanek i kontuzją)
• równomierne ćwiczenia oddechowe towarzyszące poprzednim (nie wstrzymywać oddechu)

Streching można podzielić na kilka rodzajów:
• rotacja stawów – rotacyjny ruch stawów mający poprawić ich smarowanie
• rozciąganie statyczne – rozciąganie mięśni podczas spoczynku i ich rozluźnienia (np. dociskanie)
• rozciąganie dynamiczne – rozciąganie mięśni poprzez ruch (wymachy itp.)

Joanna

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdki (Brak głosów)
Loading ... Loading ...

Podobne artykuły:

Dodaj komentarz

Najnowsze wideo

Polecane artykuły

Kalendarium

Grudzień 2017
P W Ś C P S N
« paź    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031